حقیقت عشق

 

حقیقت عشق

گرانبهاترین دارایی ما شخصیت ماست ؛ اگر آن را از دست بدهیم دیگر چیزی نداریم. همه ما با ارزش و در عین حال با دیگران متفاوتیم. پس نابجاست که ارزش کسی را با دیگری بسنجیم. اگر همه در نظر خداوند برابریم پس چرا عده ای از ما خود را برتر از دیگران می دانیم؟ در واقع ما هنگامی که دچار این توهم می شویم که اجازه می دهیم دیگران تعیین کننده ی ارزش ما باشند. تا زمانی که به خود ایمان داریم و ا حترام خود را حفظ می کنیم و غرور خود را نگاه می داریم ، از این داوری ها در امان هستیم.

وقتی که ما برای با ارزش نشان دادن خود ، دیگران را کوچک می شماریم در حقیقت ضعف خود را نشان داده ایم. ما با محبت کردن به دیگران ، بیش از اهانتِ به آنها با ارزش می شویم. چون در واقع ، نیاز به دوست داشتن خویش را آشکار ساخته ایم.

غم

تاکی غم آن خورم که دارم یا نه

 

وین عمر به خوشدلی گذارم یا نه

 

پر کن قدح باده که معلومم نیست

 

کایندم که فرو برم برآرم یا نه

تهران - حرم مطهر امام خمینی «ره»

تهران

 

TEHRAN

 

         Holy Shrine Of Imam Khomeini 

 

 

       

                حرم مطهر امام خمینی «ره»

 

یکی از اماکن مقدس و زیارتی شهر بزرگ تهران مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می‏باشد
که روح بلند ایشان در 14 خرداد ماه سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست . 
ملت مسلمان ایران در غم بزرگ از دست دادن امام و پدر مهربان و پیشوای بزرگ مسلمانان جهان در بهشت زهرا تجمع کردند و عاشقانه با دیدگانی اشکبار با مولای خود وداع کردند و حماسه‏ای از عشق و وفا را در آرامگاه ایشان آفریدند.
احداث آرامگاه که بعدها به یک مکان مقدس زیارتی مهم در جنوب تهران تبدیل شد، از سال 1368 شروع شده است. 
حرم امام (ره) که یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مراکز زیارتی تهران است، در محوطه‏ای بسیار گسترده ساخته شده است. 
احداث زائر سرا، مراکز تجاری، خدماتی و غیره در دستور توسعه اطراف حرم قرار گرفته است. بنای حرم و سبک معماری آن زیبایی ویژهای به جنوب شهر تهران بخشیده است. چشم انداز آن از دور دستها پیداست  به ویژه شبها گنبد طلایی آن جلوه‏ای زیبا دارد‏. در اطراف حرم‏، چهار گلدسته به بلندی 91 متر به نشانه سن مبارک حضرت امام ساخته شده است. ارتفاع حرم تا نوک چراغ پرچم، سن معظم له را نشان می‏دهد
و دور گنبد با 72 لاله به نام 72 تن تزیین شده است 5 ورودی به اسم 5 تن دروازه ‏های حرم را تشکیل می‏دهند.

خراسان -حرم مطهر امام رضا «ع»

خراسان

 

KHORASAN

 


 

Holy Shrine Of Imam Reza

 

حرم مطهر امام رضا «ع»

 

 

حرم امام رضا (ع) دارای بنای چهار گوش است که هر ضلع آن تقریباً ده متر است.
هر طرف آن با کاشی‏هایی خشتی ممتاز مزین گردیده است این خشتهای کاشی با نقش و نگار بدیع و طلاکاری در زمره نفیس‏ترین انواع کاشی است، در روی برخی از این کاشی‏ها تاریخ 612 و 720 هجری قمری خوانده می‏شود. 
صحن عتیق که به شکل مربع مستطیل است دارای چهار ایوان بزرگ می‏باشد، ایوان شرقی و ایوان غربی دارای سردر بسیار زیبا و مزین به کاشی کاریهای ممتاز می‏باشند، قسمتی از این صحن را امیر علی شیرنوایی وزیر دانشمند سلطان حسین بایقرا در سال 872 هـ.ق بنیان نهاده است.
قسمت دیگر این صحن و ایوان شمالی و شرقی و غربی بنا به فرمان شاه عباس اول صفوی ساخته شده است.
گلدسته‏های طلا که بروی ایوان عباسی و ایوان جنوبی قرار دارند. 
از آثار شاه طهماسب صفوی به تاریخ 920 هـ.ق و نادرشاه افشار 1145 هـ.ق است همچنین طلاکاری ایوان در سال 45 هـ.ق به فرمان نادرشاه افشار انجام شده است. از این رو است که در ایوان جنوبی (ایوان طلا) چهار در نقره وجود دارد. این ایوان شامل تزئینات گوناگون و کتیبه‏های متعددی از جمله کتیبه‏ای به خط محمد رضا امامی می‏باشد.
صحن جدید در زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار بنا نهاده شده است. سپس در زمان محمد شاه قاجار با کاشیکاری تزیین یافته است. در این صحن تاریخ 1262 و 1271 هـ.ق ثبت شده است. به طور کلی مجموعه بناهای آستان قدس رضوی (ع) را می‏توان از لحاظ معماری ـ تزئینات کاشیکاری، گچبری، مزکتابت و خطاطی، رنگ آمیزی، نقاشی، حجاری، فلزکاری، طلاکاری و سایر رشته‏های هنری گنجینه‏ای از هنرهای ظریف و دوران اسلامی در ایران دانست.

 

عسل

عسل

 

 

 

قرآن و احادیث به عسل به دیده درمان گر بیماریها نگاه می کنند .

( به زنبور عسل بنگرید که چگونه روی درختان کندو می سازد و ... درمانی برای انسان هاست و در این ، علائمی برای کسانی است که فکر می کنند )

( ترجمه قرآن ۶۹-۶۸ :۱۶  )

ادامه مطلب ...