چنارهای قدیمی ایران

چنارهای قدیمی جزئی از تاریخ و فرهنگ ایران زمین است و در برهه‌های تاریخی نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ و اعتقادات مردم داشتند.

مثلا چنار قدیمی ابرکوه یزد یکی از اینهاست چنار امام زاده صالح و چنار کشمر که در زمان خلفای عباسی قطع و ازبین برده شد جزئی از اعتقادات دینی ایین زرتشت است

چنار قدیمی دیگری در خراسان جنوبی و در کمپی قدیمی دهشک وجود دارد که به چنار احمد بیک معروف و حدودا هفتصد سال قدمت دارد

همه چیز در مورد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از مقوله هایی است که در علوم کامپیوتر، اهمیت فراوان دارد و تغییرات در هوش مصنوعی می توانند تحولات گسترده ای را در فناوری اطلاعات پدید بیاورند. در این مقاله قصد داریم که هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این چند روبات مطرح را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. سعی ما بر این است که این مقاله بتواند به اندازه کافی راهنمای شما باشد

همه چیز در مورد هوش مصنوعی


- هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی، هوش ماشین هاست! در واقع شاخه ای از علوم کامپیوتر است که قصد دارد راه حل های الگوریتمی را ارائه کند تا بتوانیم به وسیله آنها در ماشین ها هوشمندی ایجاد کنیم. اما این تعریف کافی نیست؛ اول از همه باید بدانیم که تعریف هوشمندی چیست و بعد باید منظور از ماشین را دربیابیم:

استدلال، منطق، تصمیم گیری ؛ این ها توانایی هستند که شما از آنها استفاده می کنید. پس شما هوشمند هستید. اگر این توانایی ها را در کامپیوتر هم ایجاد کنیم، آنگاه به ماشین هوشمند دست می یابیم! به همین سادگی ... ولی به جز این ها چیز های دیگری هم در رابطه با تعریف هوشمندی وجود دارند که دانستن آنها را می توان مهم ارزیابی کرد. در واقع بحث هایی که در مورد هوشمندی و هوش مصنوعی مطرح شده است؛ تنها به دوره ی امروزه ی ما و قرن 21 مربوط نمی شود، بلکه از سال 1950 این مباحث به طور جدی مطرح شد.


- پیشینه ی هوش مصنوعی:
باید گفت که از این نظر هوش مصنوعی یکی از غنی ترین تاریخ ها را دارد، منتها در قصه ها! ماشین ها و مخلوقات مصنوعی باشعور، اولین بار در افسانه های یونان باستان مطرح شدند. شبه انسان ها باور داشتند که باید یک تمدن بزرگ را تشکیل دهند؛ تندیس ها و مجسمه های انسان نما در مصر و یونان به حرکت در آمده بودند و ... حتی در مواردی این قصه ها، پای جابر بن حیّان و چند تن دیگر را هم به سازندگان موجودات مصنوعی باز کردند.

از قصه ها که بگذریم ؛ فیلسوف ها و ریاضی دان ها از مدت ها پیش مباحث مربوط به استدلال و منطق را پیش کشیدند و امروزه این مباحث به صورت قرار دادی، به رسمیت پذیرفته شده است. این گونه منطق ها اساس کامپیوتر های دیجیتال و برنامه پذیر شده اند. یکی از افرادی که نقش اساسی و مهمی در این مورد ایفا کرد آقای آلن تورینگ بود.


نظریه تورینگ:
تئوری تورینگ مبتنی بر این بود که می توانیم با استفاده از نشانه ها و اعدادی مانند 0 و 1، هر استدلال ریاضی ای را در کامپیوتر عملی کنیم. همزمان با این نظریه کشف های تازه ای در زمینه ی عصب شناسی، نظریه اطلاعات و فرمانشناسی، به وقوع پیوسته بود. این پیشرفت ها الهام بخش گروهی کوچک از پژوهشگران شد تا به طور جدی به مساله ایجاد یک مغز الکترونیکی رسیدگی نمایند.

- تست تورینگ:
در سال 1950، آلن تورینگ مقاله ای را در رابطه با هوش مصنوعی منتشر ساخت که بعد ها به تست تورینگ مشهور شد. در این مقاله عنوان شده بود که اگر فردی از پشت یک دیوار یا هر چیز جدا کننده دیگری، با کامپیوتر مکالمه کتبی داشته باشد و نداند که طرف مقابلش انسان نیست و پس از پایان مکالمه نیز متوجه این موضوع نشود، آنگاه می توان کامپیوتر را ماشینی هوشمند نامید زیرا توانسته است که در برابر یک انسان به اندازه کافی از استدلال و منطق استفاده کند. تست تورینگ تا حدی توانست هوش مندی را توجیه کند ولی فقط ((تا حدی))! اما از آن زمان تا کنون ماشینی اختراع نشده است که توانسته باشد این تست را با موفقیت بگذراند. هر چند زبان AIML ابداع شد، اما این زبان هرگز به این حد از هوش مصنوعی دست نیافت.

تیمی که در زمینه هوش مصنوعی تحقیق می کردند، در تابستان سال 1956، کنفرانسی را در محوطه کالج دارتموس برگزار کردند. این کنفرانس به همراه افرادی مانند جان مک کارتی، ماروین مینسکی، آلین نویل و هربت سیمون که برای دهه ها پیشتازان تحقیق برای هوش مصنوعی بودند انجام شد. آنها و دانش آموزان آنها، برنامه ای نوشته بودند که حقیقتا برای عده زیادی از مردم شگفت آور بود. این برنامه می توانست مشکلات نوشتاری در جبر را حل کند، استدلال های منطقی را اثبات کند و به زبان انگلیسی سخن بگوید. در اواسط دهه ی 1960، بودجه سنگینی برای دایرکردن آزمایشگاه های تحقیقاتی در گرداگرد دنیا، از سوی حوزه ی دفاعی ایالات متحده آمریکا، اختصاص داده شد. پیشتازان هوش مصنوعی درباره آینده آن در جهان بسیار خوش بین بودند. هربت سیمون پیشبینی کرده بود که در مدت 20 سال، کامپیوتر های هوشمند می توانند، هر کاری را که انسان انجام می دهد، انجام دهند. در واقع مشکلات بزرگی که در آن زمان برای ایجاد هوش مصنوعی وجود داشت، اساسا حل شده بود.

- زمستانی سخت برای هوش مصنوعی:
علیرغم چیز هایی که در بالا گفته شد، تیم مذکور، در شناخت و رفع برخی از مشکلات هوش مصنوعی با شکست مواجه شد، در سال 1970 در مقابل انتقادات آقای جیمز لایتهیل از انگلستان و فشار های مداوم کنگره برای کم کردن بودجه برای پروژه های بزرگ، دولت های انگلیس و آمریکا تمام پژوهش های به نتیجه نرسیده برای هوش مصنوعی را لغو کردند و در اندک سالیان بعد از آن، به سختی برای هوش مصنوعی، بودجه اختصاص داده می شد. این دوره را زمستان هوش مصنوعی یا A.I winter می نامند.

به زودی در سال 1980، پژوهش ها بر روی هوش مصنوعی از سر گرفته شد و این امر مدیون این بود که سیستم های هوشمند، به موفقیت های تجاری دست یافتند. سیستم های هوشمند، ترکیب هایی از هوش مصنوعی بودند که مهارت و دانش و توان تجزیه تحلیلی یک متخصص را شبیه سازی می کردند. در سال 1985، هوش مصنوعی به بازار یک میلیارد دلاری دست یافت و در همان زمان پروژه ی کامپیوتر های نسل پنجم ژاپن، که متوقف شده بود، از سر گرفته شد و بودجه ای برای تحقیقات آکادمیک در این زمینه در نظر گرفته شده بود. اما در سال 1987 باز هم چرخ گردان به گونه ای دیگر چرخید و بازار فروش ماشین های پردازش لیست (Lisp Machines) (با زبان Lisp) که با مشکلاتی موجه بودند، نابود شد و در یک ثانیه تمام آبروی هوش مصنوعی را هم با خود برد. پس این بار زمستان طولانی تر و سخت تری برای هوش مصنوعی فرارسید.

- پس از آن، بهاری نو :
پس از این مشکلات، در دهه 1990 و نزدیک به قرن بیست و یکم، هوش مصنوعی به یکی از بزرگ ترین موفقیت های خود دست یافت. اگر چه چیز هایی پشت پرده ماندند ولی هوش مصنوعی در زمینه های مهمی مانند استدلال و منطق، داده کاوی، تشخیص های پزشکی و طیف های گسترده ای از تکنولوژی و صنعت به کار گرفته می شد.


- مقایسه، استدلال و حل مسائل:
خیلی زود توسعه دهندگان هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدند که باید در الگوریتم های خود از نحوه حل مساله ((گام به گام)) استفاده کنند. در واقع انسان ها هم معمولا برای حل مواردی از جمله: ساختن پازل و ... از این روش استفاده می کنند. آنها همچنین توانستند که پس از دهه های 80 و 90 الگوریتم های موفقیت آمیزی را برای درک داده ها و اطلاعات نا کامل عرضه کنند که این الگوریتم ها از احتمالات، برای درک این اطلاعات استفاده می کردند.

برای حل مسائل سخت، بیشتر این الگوریتم ها به کامپیوتر های بزرگ و قدرتمندی برای پردازش نیاز داشتند. بسیاری از این الگوریتم ها به مقدار زیادی حافظه (رم) نیاز داشتند و حتی در صورت فراهم آمدن آن، با وجود سخت افزار های آن زمان، مدت مورد نیاز برای پردازش نجومی بود. بنابر این می توان این مساله را دریافت که: جستجو برای الگوریتم های بهتر و موثر تر در آن زمان، از اولویت های اصلی پژوهشگران هوش مصنوعی بود.

انسان برای حل مسائل خود خیلی سریع عمل می کند. چیزی که باید فهمید این است که اگر چه انسان در جمع و تفریق اعداد از کامپیوتر شکست می خورد، اما مساله فقط جمع و تفریق نیست. در واقع اولین گام برای حل مساله درک آن است و این چیزی است که برای انسان بسیار ساده و برای کامپیوتر ها بسیار سخت است. بر این اساس آنها به تحقیقات زیادی پرداختند و به این نتیجه رسیدند که باید برای بازدهی بیشتر از شبکه های عصبی استفاده کنند. این کار به آنها کمک می کرد تا بتوانند به ساختار اعصاب و مغز انسان و سایر حیوانات نزدیک تر شوند.

- نمایش معلومات:
نمایش معلومات و مهندسی معلومات مرکز توجه در پژوهش های هوش مصنوعی بودند. بسیاری از دستگاه های حل مساله برای حل مسائل نیازمند معلومات گسترده و وسیعی بودند این معلومات عبارت می شد از : شناختن اشیاء، خواص و اقلام- شناختن روابط بین اشیاء- درک موقعیت، نوع واقعه و زمان و مکان- علت ها و تاثیر عوامل و بسیاری چیز های دیگر...

وقتی میتوانید از هوش مصنوعی سوال کنید علت شکست مشروطه چه بود و به بهترین تحو جواب بگیرید یعنی فوق پیشرفت

سولاریوم دستگاهی برای شبیه سازی آفتاب ساحل دریا در منزل

فروش دستگاه سولاریوم اسمارت فول آپشن با قابلیتها و آپشنهای متنوع در تهران سولاریوم

سولاریوم چیست ؟

سولاریوم دستگاهی برای شبیه سازی آفتاب ساحل دریا در منزل شماست ، یعنی بدون اینکه منتظر یک روز آفتابی باشید که به دریا سفر کنید و بعداز آب تنی در دریا ساعتها کنار ساحل لم دهید و از آفتاب آن استفاده کنید تا پوست بدنتان برنزه شود و همزمان که وقتتان را هدر داده اید از آفتاب سوخی صورت و حتی بدنتان آزرده خاطر شوید و یا گرمازده شوید همه ی این مصاعب را میتوان تنها با خریدن یک دستگاه کوچک از ان رها شد و براحتی در منزل خود با روزانه چند دقیقه استفاده از دستگاه بصورت کاملا یکنواخت پوست تمام بدن خود را برنزه کنید بدون آسیب به پوست و یا آفتاب سوختگی و بیماری پوستی یک پوست برنزه زیبا داشته باشید و میزان برنزه بودن آن را هم میتوانید خودتان تعین کنید تاااااامااااام

سولاریوم لوستر دار دارای۵۶ لامپ ۲۰۰ وات آلمانی اورجینال 1000 ساعتی
مجهز به سیستم آبپاش تمام اتوماتیک و دستی

سولاریوم اسمارت یکی از بهترین دستگاهای سولاریوم و در رده قویترین دستگاه سولاریوم دنیا بوده و به ویبراتور مجهز است که باعث کاهش چربیهای زیر پوستی و باز شدن منافض پوست میشود و با سیستم مه پاش و ویبراتور سموم از بدن خارج شده و به پوست بدن قابلیت جمعدشدن و شفافیت می بخشد
این دستگاه سولاریوم قدرتمند از سیستم صوتی سه بعدی برخوردار است که هنگام استفاده از دستگاه سولاریوم آرامش خاطر و نشاط و شادابی شما را چند برابر میکند و جلسات سولاریم برای شما لذت بخش خواهد بود
دستگاه سولاریوم اسمارت لوستر دار مجهز به پارت شمار دیجیتال میباشد و از سی فن کاملا سایلنت برخوردار است که هیچ گونه صدای اضافی از دستگاه سولاریوم بگوش نمیرسد .

کنترل از راه دور و پنل کنترل دستی داخل و خارج کابین از دیگر قابلیتهای دستگاه سولاریوم میباشد

از عجایب ایران ما

وفور دخترهای فوکولی مو بلوند روسری پنج سانتی در رسانه های تصویری دولتی فقط در ده روز دهه فجر و مصاحبه های خندان و قبول انها بعنوان بدنه ملت

ولی به محض تمام شدن دهه فجر همه دخترا باید چادری و مقنعه چانه دار بپوشند وگرنه از ملت نیستن

مرجع تخصصی بلبرینگ اصل سوئد

سایت شرکت صنعت اوران تنها وارد کننده رسمی بلبرینگ skf اصل سوئد 

http://www.sanatbearing.com

هفت پیکر نظامی

از جمله هفت گانه هخای بسیار جالب و خواندنی ترین های ادبیات فارسی هفت پیکر نظامی

هفت سوتی داغ احمدی نژاد

با عرض پوزش به علت درخاست های دوستان لینک این مورد حذف شد ولی کما فی سابق سوتی های بوق نژاد کاپشن معروف ماشین بفروش نفت بخورد ملت داده ادامه دارد

عجیب ترین عجایب جهان در خانواده ایرانی

حقوق 800 هزار 

کرایه خانه 60متری تو مندل اباد نخود خان 500 هزار 

مبل سلطنتی 8 ملیون ( دوساله خریده هنوز روش نشسته و بابای خونه وقتی میاد خونه مجبوره برشداره روهم بذاره که بتونه جلو تلوزیون لم بده

میز نهارخوری فلان تومن (سفره رو تو حیاط میندازن که جا بشن

ادامه نوشته

عجایب دست بشر


تـــــاج محـــــــل توسط امپراطور مغول شاه جهان ( ۱۶۲۸ تا ۱۶۵۸ ) برای ملکه ی خود ” ارجمند بانو بیگم ” ملقب به ممتاز محل که یک شاهزاده ی مسلمان ایرانی بود ساخته شد . نام اصلی این ملکه ارجمند بانو بود ولی خانم های مهم سلطنتی پس از ازدواج باید نام دیگری را برای خود انتخاب میکردند که توسط عموم مردم بکار گرفته می شود . وی بهمراه همسرش برای درهم شکستن شورش های انتخاباتی در برهان پور بسر میبردند که چهاردهمین فرزند خود را بدنیا آورد و بعد از آن از دنیا رفت .

وی در هنگام حیات از همسر خود چهار وعده درخواست کرده بود که بشرح زیر هستند : - ساختن مکانی به نام تاج محل . - ازدواج مجدد همسرش . - با فرزندانش مهربان باشد . - در هنگام سالگردش به تاج محل بیاید ( این مورد چندان قابل اعتماد نیست ) .
بنا به روایاتی بعد از مرگ ممتاز محل ، شاه جهان خود را در اتاقش حبس کرد و به مدت هشت روز از خوردن غذا امتناع ورزید و بر اثر این انزوا تمام موهای سرش سفید شد . شش ماه بعد هم جسد ممتاز محل را به تاج محل امروزی انتقال دادند . ساخت تاج محل در حدود ۲۲ سال بطول انجامید و از ۲۲۰۰۰ کارگر و ۱۰۰۰ فیل برای حمل و نقل مصالح ساختمانی استفاده کردند . در تزئینات ساختمان از سنگهای قیمتی بسیاری استفاده شده است که از آن جمله میتوان یاقوت کبود ، عقیق قرمز و زمرد سبز را نام برد همچنین از گل های آفتابگردان نیز برای هر چه زیباتر شدن محل استفاده کرده اند . بنابر منابع موثقی معماری تاج محل تلفیقی از معماری ایرانی – اسلامی و آسیای مرکزی است . ساخت تاج محل درحالی در سال ۱۶۴۸ به پایان رسید که هزینه ی بکار رفته شده برای ساخت این بنا در حدود ۳۲ میلیون روپیه ( معادل ۷۵۰۰۰۰ دلار ) هزینه دربر داشته است .
ادامه نوشته

شگفتی های طبیعی

آبشار ویکتوریا یا به زبان محلی “موسی اوآ تونیا” ( به معنای مه خروشان) در جنوب آفریقا و روی رودخانه زامبزی مابین کشورهای زامبیا و زیمباوه واقع شده است. رعد و برق و بخارهای حاصله از آبشار جزو بدیع ترین مناظر طبیعی دنیا به شمار میرود. همچنین این آبشار با وجود ارتفاعی در حدود ۱۰۸ متر و عرض ۱۷۰۸ متر بزرگترین آبشار دنیا محسوب میشود. در ماه های فوریه و مه بعلت طوفانی بودن هوا چندان به گردشگران توصیه نمیشود که به این منطقه سفر کنند. در مقابل از اوایل ماه نوامبر هوا آرام و بسیار دیدنی خواهد شد. دو شهر در اطراف این آبشار وجود دارد. یکی در قسمت شرقی که آبشار ویکتوریا نام دارد و در ساحل جنوبی رودخانه زامبزی در زیمباوه واقع شده است. دومین شهر لیونگستون میباشد که به نام کاشف آبشار نامگذاری شده و شهری مستعمراتی و تاریخی است. این شهر در ۱۰ کیلومتری جنوب رودخانه زامبزی قرار دارد.

هر کدام از این شهر ها دارای پارک و حیات وحش طبیعی است که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اند. حیات وحش این مناطق شامل گونه های فراوانی از فیل، بوفالو، زرافه، و نوعی میمون خاص است. همچنین در این مناطق آهو و شیر و پلنگ نیز مشاهده شده است. در قسمت بالایی رودخانه جمعیتی از اسب های آبی، کروکودیل،باز، عقاب سیاه و حواصیل و انواع مرغابی ها زندگی میکنند. همچنین به دلیل جنگل های استوایی و آب و هوای بارانی فرصت رویش پوشش های گیاهی مناسبی از جمله چوب ماهون، آبنوس، نخل خرمای وحشی فراهم شده است.


برخی از شرکت ها توانسته اند با احداث مراکز تفریحی برای توریست ها درآمد قابل توجه را بدست بیاورند. از جمله این امکانات میتوان به قایق های پارویی، مکان های مخصوص پیاده روی، اسب سواری و رستوران های مجهز اشاره نمود. در قسمتی از آبشار استخری به صورت طبیعی ایجاد شده که به استخر شیطان معروف میباشد و مردم در آن به ورزش وتفریح میپردازند.