خرس ایرانی، سرباز ارتش لهستان

خرس ایرانی، سرباز ارتش لهستان

 

در دوران جنگ جهانی دوم بیشتر از 3000 سرباز لهستانی نزدیک شهر هاتن در کنار مرز اسکاتلند مستقر بودند که در میان این سربازها یکی شان بیشتر مورد توجه قرار داشت، او "وویتک"، خرس ایرانی بود.

این خرس در جنگ های مختلف در اروپا و خاورمیانه همراه دیگر سربازان شرکت داشت.

این خرس را سربازان لهستانی در سال 1943 در کوه دره های ایران یافته و برای حمل خمپاره های سنگین آموزش داده بودند.

وقتی نیروهای مسلح لهستانی برای جنگ در اروپا مستقر شدند، تنها راهی که می توانستد وویتک را با خود به اروپا ببرند این بود که رسماً این خرس را برای خدمت در ارتش ثبت نام کنند.

بنابراین، به او نام و درجه و نمره مخصوص ارتشی دادند و بعد او را سوار کشتی و روانه ایتالیا کردند.

پس از شرکت در نبرد مونته کاسینو در ایتالیا به او نشان افتخار (سربازی) لهستان دادند.

آوگوستین کارولوسکی، کهنه سرباز لهستانی که در زمان جنگ جهانی دوم همراه با وویتک در پایگاهی نظامی نزدیک مرز اسکاتلند مستقر بوده، خاطرات خوبی از او دارد.

یکی از آن خاطرات این است که کسی از وويتک واهمه نداشت، او خیلی با سربازان براحتی انس می گرفت، حتی وویتک گاه گداری با سربازان آبجو می نوشید و سیگار هم می کشید.

بعد از پایان جنگ، وویتک را به باغ وحش شهر ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند منتقل کردند و او تا هنگام مرگش در سال 1963، مورد توجه بازدیدکنندگان از باغ وحش بود.

حال ساکنان شهر هاتن این خرس سرباز را جزئی از تاریخ شهر خود به حساب می آورند و می خواهند برای یادبود او بنایی برپا کنند.

منبع :بي بي سي شنبه 26 ژانويه 2008 - 06 بهمن 1386

تاثیر شنیدن ترانه های موهن بر رفتار جنسی نوجوان ها

تاثیر شنیدن ترانه های موهن بر رفتار جنسی نوجوان ها

محققان از نوجوانان درباره میزان ارتباطات جنسی آنها و نوع موسیقی که گوش می کنند، سوال کرده اند

بنا به تحقیقی در آمریکا، گوش کردن به ترانه های موهن در باره رابطه جنسی ممکن است نوجوانان کم سن و سال را ترغیب کند زودتر سکس داشته باشند.

محققان دانشگاه پیتزبورگ از 711 نوجوان در آمریکا، در باره رفتار جنسی آنها و همچنین نوع موسیقی که گوش می کنند، سوال کردند. آنها متوجه شدند گروهی که دائما به ترانه های موهن جنسی گوش می دهند، دو برابر بقیه احتمال دارد رابطه جنسی برقرار کنند.

اما کارشناسان رفتار جنسی در بریتانیا گفته اند اعلام این که سبک موسیقی با رفتار جنسی فردی که آن را گوش می کند، ارتباط مستقیم دارد، نگاهی ساده اندیشانه است.

گروه تحقیق دانشگاه پیتزبورگ، در این مطالعه، ترانه هایی را موهن دانسته که حاوی توصیف های بی پرده، خشونت آمیز و سلطه جویانه از رابطه جنسی است؛ ترانه هایی که مضمونش، سکس را رفتاری جسمانی و نه ناشی از عشق ترسیم می کند.

محققان حاضر نشده اند که مشخص کنند کدام آهنگ ها در این طبقه بندی قرار می گیرد اما به عباراتی اشاره کرده اند که از خشونت علیه جنس مخالف و همچنین عضو تناسلی او نام می برد (I'm gonna beat that pussy up).

محققان، دواطلبان این مطالعه را که از سیزده تا هجده سال سن داشته اند، به سه گروه تقسیم کردند. آنهایی که به این نوع ترانه ها دائما گوش می کنند (بیش از هفده و نیم ساعت در هفته)، آنهایی که گاهی اوقات گوش می کنند و آنهایی که کمتر به سراغ این دست از ترانه ها می روند (کمتر از دو ساعت و نیم در هفته.)

این مطالعه نشان داد که چهل و پنج درصد از نوجوانانی که دائما به این نوع ترانه ها گوش می دهند سکس داشته اند در حالی که فقط 21 درصد از آنهایی که گاهی به این نوع ترانه ها گوش می دهند، ارتباط جنسی برقرار کرده اند.

دکتر برایان که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشته است، گفت: "یقینا میان رفتار نوجوانان و نوع موسیقی که گوش می کنند، ارتباط وجود دارد، اما این که بگوییم که گوش کردن به نوع خاصی از ترانه مستقیما با سکس در سنین کم ارتباط دارد، دشوار است."

او افزود: "با این حال والدین باید این یافته را مد نظر قرار بدهند. والدین نباید با گفتن این که 'خوب بچه اند و این نوع موسیقی ها را دوست دارند' از احتمال تاثیر آن بر رفتار نوجوان چشم پوشی کنند. من نمی گویم که والدین باید جلوی فرزندان نوجوانشان را بگیرند تا به این نوع موسیقی ها گوش نکنند اما باید به آنها در باره ارتباط جنسی توضیح دهند تا نوجوان این نوع ترانه ها را بهتر حلاجی کند."

سخنگوی موسسه خیریه بروک که در زمینه سلامت روابط جنسی جوانان و نوجوانان فعالیت می کند، می گوید: "روشن است که محیط فرهنگی در رفتار جنسی جوانان نقش ایفا می کند اما ساده انگاری است که بگوییم چون یک فرد به این نوع موسیقی گوش می کند، تصمیم خواهد گرفت که زودتر سکس داشته باشد. عوامل مختلفی در این تصمیم گیری دخیل است."

کارشناسان معتقدند که آموزش درست نوجوانان و جوانان در باره ارتباط جنسی بهترین روش برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر و نامطلوب جنسی و همچنین پیش از موعد آن، در میان این گروه سنی است.

منبع :سايت ‌‌بی بی سی - چهارشنبه 25 فوريه 2009 - 07 اسفند 1387

دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون

       

 

این دشت زیر پوششی رنگارنگ از لاله های سرخ رنگ و واژگون ، در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی کوهرنگ آرمیده است. هوای لطیف، سبک و پاک دشت و پوشش گیاهی بسیار غنی و ارزشمند آن چشم دل هر بیننده ای را می نوازد.

دشت لاله های واژگون چهار محال و بختیاری یكی از زیباترین جلوه های بدیع و طبیعی این استان است تا جایی كه می توان از آن به عنوان "نقاشی ممتاز خالق هستی" یاد كرد. اگرچه ‌اكوتوریسم طبیعی آبی برفی چهارمحال و بختیاری جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی را در خود جای داده ‌است، اما زیبایی دشت لاله‌های واژگون چون تابلوی بی‌بدیل همه جاذبه‌های گردشگری این استان را تحت شعاع خود قرار داده است.

اینكه بام ایران به "دیار لاله‌های واژگون" شناخته می‌شود، تنها در حد یك نام نیست، بلكه تماشای دشت لاله‌های واژگون با چشم‌انداز خیره‌ كننده برای هر تازه واردی با مسمی بودن این نام را "عینیت" می‌بخشد. گردشگران برای سفر به ‌دشت لاله‌ها در طول مسیر شهركرد، سودجان چشمه‌ دیمه كوهرنگ از دیدن چهره بهارمفرح این مسیر در حالی كه از سرازیر شدن چشمه‌های آب برف در سراشیبی تپه‌ها و پوشش سبز زمین لذت می‌برند، وارد دشت لاله‌های واژگون می‌شوند.

وجود پوشش برف بر فراز تپه‌ها، قله ها، آسمان آبی تزیین شده از ابرهای سپید و قهقهه مستانه ‌رودخانه‌های خروشان از جمله سرشاخه "زاینده رود" اوج زیبایی را در مسیر دشت لاله‌های واژگون به تمام و كمال به گردشگران هدیه كرده است. هر تازه واردی پس از خیره ‌شدن از تماشای طبیعت سحرآمیز و جاذبه‌های طبیعی افسونگر این مسیر در ورود به دشت لاله‌ها شگفت زده و مبهوت زیبایی این دشت خیال‌انگیز و رویایی می‌شود. تا چشم كار می‌كند یك دشت پهناور چون فرشی ممتاز از لاله‌ها و دیگر نباتات سبزه‌پوش است ‌و لاله‌های واژگون انگار در برابر عظمت خالق هستی از شرم سر خجلت پایین انداخته‌اند.

 فرو آوردن سرتسلیم غنچه‌های نوبر لاله‌های دشت واژگون با اینكه سرآمد زیبایی همه رستنی ها و نباتات هستند به زبان بی‌زبانی به هر بیننده‌ای افتادگی در برابر ذات خدواند را می‌آموزد. لاله‌های واژگون تنها جلوه‌گر یك زیبایی بی‌نظیر نیست، بلكه این "رستاخیز" زیبای خاك تزیین شده از زیباترین لاله‌ها نوید بخش "رستاخیز آخرت" است.

منبع: تبیان استان چهارمحال و بختیاری

دوستي هاي ارزشمند

دوستي هاي ارزشمند

 

مردان وزنان با ايمان دوست وسرپرست يكديگرند ،همواره همديگر را به كار نيك وامي دارند واز كار هاي ناپسند باز مي دارند.

                                                                 قرآن مجيد-سوره ي توبه-آيه ي71

ادامه نوشته

التهاب مفاصل در سالمندان

التهاب مفاصل در سالمندان

 

یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می‌برند، درد مفاصل است.

شایع‌ترین نوع این ناراحتی‌ها، از فرسایش و تحلیل مفاصل می باشد كه با بروز این مشکل، مفصل دردناك شده و اجازه حرکت و راه رفتن را از افراد سالمند سلب می‌کند.

در طی حركت كردن، انتهای استخوان‌ها به طور طبیعی توسط غضروف‌ها و مایع لغزنده اطراف آنها محافظت می‌شود که با افزایش سن، استخوان‌ها شكننده، مفاصل بی‌شكل و دردناك، و حركت مشكل می‌شود.

این بیماری میلیون‌ها نفر در جهان، به ویژه افراد مسن را تحت تأثیر قرار داده است. رژیم غذایی، غذا یا مكمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری، درمان و رهایی از تحلیل مفاصل شناخته نشده است.

البته در بسیاری از موارد مصرف مكمل‌های آمینواسیدی، كلسیم، مس، روغن كبد ماهی، ویتامینD، لسیتین، اینوزیتول، عسل، پاراآمینوبنزوئیك، شاهی‌آبی (كاكوتی) و مخمر، میوه تازه و سیر توصیه شده است، كه این مواد نیز تاثیر چندانی نداشته‌اند.

ارتباط شناخته شده‌ای نیز بین تحلیل مفاصل و اضافه وزن وجود دارد. لذا كاهش وزن اضافی برای افراد مبتلا به درد مفاصل بسیار مهم ‌است، زیرا مفاصل برای تحمل وزن بالا، تحت فشار قرار می گیرند.

نوع دیگر التهاب مفاصل، روماتیسم مفصلی است كه رابطه نزدیكی با رژیم غذایی دارد. در این بیماری، سیستم ایمنی به اشتباه به پوشش استخوان‌ها حمله می‌كند. عملكرد سیستم ایمنی به تغذیه كافی بستگی دارد و رژیم ناكافی ممكن است، این نوع التهاب مفاصل را به همراه داشته باشد.

این احتمال وجود دارد كه در برخی افراد، مواد غذایی خاصی بتوانند سیستم ایمنی را به این حمله تحریك كنند. مصرف شیر و لبنیات، روماتیسم مفصلی را در برخی افراد تشدید می‌كند. اسیدهای چرب اُمگا 3 كه در ماهی یافت می‌شوند، سبب تخفیف عوارض این بیماری می‌شوند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد، همان رژیمی ‌كه در بیمارهای قلبی به كار می‌رود و در آن رژیم، مصرف چربی های اشباع،  كم و مصرف چربی های غیر اشباع پلی، زیاد است، می‌تواند به پیشگیری یا كاهش التهاب و درد مفاصل نیز كمك كند.

پراكسیداسیون چربی‌ها در بدن نیز می‌تواند سبب التهاب مفاصل شو. ویتامین E از پراكسیداسیون چربی‌ها جلوگیری می‌كند، لذا برای کاهش التهاب مفاصل مفید است، ولی نمونه‌های بارز روماتیسم مفصلی را بهبود نمی‌بخشد.

پوکی استخوان

پوکی استخوان نیز از بیماری‌های شایع دوران سالمندی است كه استخوان‌ها به دلیل كاهش میزان املاح، شكننده می‌شوند.

عوامل متعددی مانند ‌دریافت کم كلسیم، دریافت بیش از حد یا كم پروتئین، بی‌حركتی، مؤنث بودن، یائسگی، افزایش سن، كمی ‌وزن، نژاد، ژنتیك و وجود سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده، مصرف داروهایی مانند كورتیكواستروئیدها و ابتلا به بیماری‌های كلیوی، كبدی، دیابت، آلزایمر، روماتیسم مفصلی و ... در بروز این بیماری موثرند.

برای پیشگیری از این بیماری كه ناتوانی، كاهش قد و شكستگی‌های استخوانی را به دنبال دارد، افزایش تحرك و فعالیت بدنی و مصرف رژیم غذایی حاوی مقادیركافی پروتئین و كلسیم توصیه می‌شود.

برای تنظیم برنامه غذایی سالمندان مبتلا به پوکی استخوان، باید به نکته‌های مهمی‌ اشاره کرد.

تامین كالری كافی برای حفظ وزن مطلوب و توجه به اختلالاتی مانند بی‌اشتهایی یا پرخوری عصبی، مصرف روزانه سه تا چهار واحد از گروه لبنیات، تهیه عصاره كلسیم از استخوان (با جوشاندن استخوان‌های گاو یا گوسفند در مخلوط سركه و آب‌لیمو كه با آب این عصاره تهیه می‌شود) در این بیمارن مهم است.

در تنظیم برنامه غذایی سالمندان گیاه‌خوار، توجه به مصرف بادام، فندق (سه قاشق غذاخوری از هر كدام)، سبزی‌های برگ سبز (سه تا پنج واحد)، پونه خشك، برگ مو، انواع كلم، زیره، لوبیاها و نخود، ضروری به نظر می‌رسد تا از این طریق كلسیم لازم، فراهم شود. قرار گرفتن روزانه 15 تا 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید (برای تامین ویتامینD لازم)، مصرف انواع ماهی و استفاده از انواع مرکبات و دیگر میوه‌های حاوی ویتامین C به منظور جذب بهتر کلسیم ضروری است.

مهم ترین عامل پیشگیری كننده از بیماری فرسایش مفاصل، حفظ وزن مناسب بدن است، چون زیاد بودن وزن موجب فشار بیشتری بر روی مفاصل به ویژه مفصل زانو می‌شود و در دراز مدت موجب فرسایش بیشتر آنها می‌شود.

ورزش منظم، استراحت مناسب و محفاظت از مفاصل در مقابل فشارهای كاری زیاد نیز از عوامل پیشگیری كننده محسوب می‌شوند.

دکتر صابر آرامی

متخصص ارتوپدی و جراحی استخوان و مفاصل - فوق‌تخصص زانو

سايت تبيان 

پف‌ کردگی چشم

پف‌ کردگی چشم

پف‌ كردگی چشم به معنای بروز تورم در بافت‌ های اطراف چشم است. تورم چشم، نوعی "ادم" یا "خیز" است ‌که معمولا ناشی از تجمع مایعات بدن است.

شاید پف ‌کردگی چشم در یک فرد، طبیعی باشد، ولی عواملی مانند سن و خستگی تورم اطراف چشم را بارزتر می کنند.

تورم اطراف چشم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بارزتر است که شاید به علت پخش مجدد مایعات بدن به علت نیروی جاذبه در هنگام دراز کشیدن باشد.

علل پف‌ کردن چشم

علل التهابی و عفونی پف کردگی چشم که کمتر شایع می باشند، شامل التهاب پلک(بلفاریت)، التهاب ملتحمه چشم (کنژکتیویت) و التهاب حدقه چشم (سلولیت) هستند.

علل غیرالتهابی نیز شامل افتادگی چربی حدقه چشم، در رفتگی پلک چشم، کم ‌کاری غده تیروئید و تجمع مایعات در بدن (‌برای مثال در بارداری، بیماری‌ قلبی و کلیوی) هستند.

مونونوکلئوز

این بیماری ویروسی باعث تورم و پف ‌کردگی پلک فوقانی می ‌‌شود. پف ‌کردگی چشم در مراحل اولیه این بیماری رخ می‌‌ دهد.

زیاد خوابیدن یا محرومیت خواب

به هم خوردن نظم خواب شایع‌ ترین علت پف‌ کردن چشم است.

تجمع مایعات

بسیاری از عوارض و بیماری‌ ها ، از جمله بارداری و تغییرات هورمونی حین قاعدگی ممکن است باعث تجمع مایعات، به خصوص در بافت‌ های زیر پوستی شوند.

این عوارض موجب می شوند تورم اطراف چشم که از قبل وجود داشته است، بارزتر شود.

غذاها

مصرف بیش از حد نمک ممکن است باعث تجمع مایعات در بدن و در نتیجه پف ‌کردگی چشم‌‌ ها شود.

سیگار

سیگار با ایجاد استرس، خستگی و تغییرات هورمونی در بدن به تجمع مایعات و پف ‌کردگی چشم ‌ها منجر می شود.

آلرژی

آلرژی، شایع ‌ترین علت تورم زیر چشم است.

واکنش ‌های آلرژی در بدن ممکن است به نشت مایعات در بستر مویرگ زیر پوستی و تورم صورت و همچنین تورم اطراف چشم‌ ها بیانجامد.

بیماری‌ های پوستی

پف‌ کردگی چشم‌ ها ممکن است عارضه جانبی برخی از بیماری ‌های پوستی مانند درماتیت (التهاب پوست)‌ باشد.

درماتیت پوست صورت ممکن است به حساسیت پوست و تورم آن از جمله تورم اطراف چشم منجر شود.

پیری

هنگامی که سن بالا می ‌رود، پوست اطراف چشم نازک ‌تر می‌ شود و ممکن است دچار تورم یا افتادگی شود.

گریه ‌‌کردن

نمک درون اشک چشم ممکن است به تجمع مایعات در پوست اطراف چشم و پف ‌کردگی چشم منجر شود.

کم ‌کاری تیروئید

پف‌ کردگی صورت و تورم بافت‌ های حدقه چشم ممکن است به علت تجمع دو ماده شیمیایی (موکو پلی‌ ساکارید اسید هیالورونیک و سولفات کندرویتین) در بیماری کم ‌کاری تیروئید رخ دهد.

التهاب حدقه چشم (سلولیت پره ‌اربیتال)

التهاب و عفونت پلک و بخش‌هایی از پوست اطراف چشم باعث پف ‌کردگی چشم می ‌شود.

خطرات

پف‌ کردن چشم معمولا یک مشکل موقتی است. اما پف‌ کردن شدید و مداوم ممکن است نشانه ‌ای از یک بیماری جدی‌ تر باشد.

درمان و پیشگیری

در افرادی که مستعد پف‌ کردگی چشم هستند، ‌تغییر برنامه غذایی و سبک‌ زندگی (تحت نظر پزشک) ممکن است به کاهش تورم کمک کند.

کمپرس سرد چشم هم ممکن است یک راه درمان کوتاه ‌مدت باشد.

مواد قابض‌‌ طبیعی مانند خیار خرد شده هم می ‌توانند به طور کوتاه‌ مدت این عارضه را برطرف کند.

 بالا بردن سر نسبت به تنه هنگام خواب ممکن است از پخش مجدد مایعات به علت نیروی جاذبه پیشگیری کند.

رژیم غذایی کم ‌کربوهیدرات با پیشگیری از تجمع مایعات به پیشگیری از پف ‌‌کردگی چشم کمک می کند.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین به خصوص ویتامین های A ، C و E ممکن است به کاهش پف‌ کردگی چشم کمک کنند.

همشهری آنلاین

سايت تبيان

اگر هنگام زلزله در اداره بودید...

 

اگر هنگام زلزله در اداره بودید...

    

    

  در صورتی که ساختمان اداری شما مقاومت لازم را در مقابل زلزله های شدید ندارد، با همکاری مشاوران و افراد خبره برای مقاوم سازی آن اقدام نمایید.

 

ادامه نوشته

تصاوير متحرك1

ادامه نوشته

تصوير4

تصوير 3

    

 

              

    

  

 

           

 

بدون شرح

تصوير 2

    

 

پرچم هميشه سرافراز جمهوري اسلامي ايران

هميشه پاينده باشي اي ايران

تصوير1

تصوير

القاب پیامبر(صلی الله علیه و آله) در قرآن

القاب پیامبر(صلی الله علیه و آله) در قرآن

قرآن كریم، لقب‌ها و صفات‌ بسیاری را برای پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) بیان فرموده

است: از جمله:

ـ احمد: …‌‌ مبشّراً برسول یأتی من بعدی اسمه أحمد …؛ مژده می‌دهم كه بعد از من، رسول بزرگواری كه نامش احمد است، بیاید.(1)               

ـ محمد: «محمد رسول الله».(2) و البته این لقب در قسمت‌های دیگر قرآن هم آمده است.(3)         

ـ عبدالله: … و انّه لمّا قام عبدالله یدعوه …(4)؛ و چون بنده خاص خدا (محمد صلی الله علیه و آله) قیام كرد، در حالی كه خدا را می‌خواند.    

ـ خاتم النبیین: … و لكن رسول الله و خاتم النبیین… .(5)     

ـ دارنده خلق بزرگ: … و إنّك لعلی خلق عظیم… .(6)        

ـ رحمة للعالمین: و ما أرسلناك إلاّ رحمةً للعالمین …(7)؛ و [ای پیامبر] ما تو را نفرستادیم، مگر این كه رحمتی برای جهانیان باشی .                

ـ صاحب كوثر: … انّا اعطیناك الكوثر… .(8)                

ـ دارای سعه صدر: الم نشرح لك صدرك(9)؛ آیا ما به تو شرح صدر (و بلندی همت) عطا نكردیم .

ـ قرار داشتن بر راه مستقیم الهی: انّك علی صراط مستقیم.(10)  

      

پی‌نوشت‌ها:

1- سوره صف، آیه 6.

2- سوره فتح، آیه 29.

3- سوره آل عمران، آیه 144 و سوره محمد، آیه 2 و سوره احزاب، آیه 40 .

4- سوره جن، آیه 19.

5- سوره احزاب، آیه 40 .

6- سوره قلم، آیه 4 .

7- سوره انبیاء، آیه 107 .

8- سوره كوثر، آیه 1 .

9- سوره انشراح، آیه 1.

10- سوره زخرف، آیه 43 .

 

منبع:

مجله بشارت، ش 63، علی اكبر پناهی.

سایت تبیان

آشنايي با باغ چهلستون مازندران (ديوانخانه)

آشنايي با باغ چهلستون مازندران (ديوانخانه)

 

ادامه نوشته

مسجد الاقصي در گذر زمان

مسجد الاقصي در گذر زمان

 

مسجدالاقصي

ادامه نوشته

عکس های من

ادامه نوشته

اطلاعات جامع درباره استان گيلان

اطلاعات جامع درباره استان گيلان :

سرزمين جنگل و باران , برنج و نوغان , بستر رودهاي خروشان و پهنه رويش بنفشه ها , پامچالها , نيلوفرهاي آبي و زيستگاه قوها و مرغابي ها و هزاران گياه چشم نواز و زيبايي هاي بيشمار ديگر . جايي كه جلگه و دريا و كوهستان روي در هم مي سايند و شب و روز امواج خروشان دريا بر ساحل و ماسه زارهاي آن بوسه مي زنند. سرزميني سرشار از حيات و مملو از نشاط كه طبيعت سحرانگيز آن به همان نسبت كه مايه پويش است و سختكوشي , الهام بخش آرامش است و نيروبخش انديشه و خلاقيت . گيلان , منطقه سرسبز و دل انگيز شمال ايران كه تكيه به كوههاي البرز زده و آبهاي خزر به پايش مي ريزد در دوران زندگي خود همواره بدين شكل كه امروز مي بينيم نبوده و حتي طبيعتش هم نتوانسته است شكل نخستين خود را حفظ كند . سرزمين سبز شمال در طول تاريخ كهن خويش كه گاه و بيگاه بسان كانوني از آتش به پيكر سرد و بيروح ايران گرمي بخشيده و نام آوران آن در سايه شوريدگي و عشقي كه به سرزمين خود مي ورزيده اند بپا مي خاستند و داغ بد نامي از چهره اش مي زدودند .
ادامه نوشته

آهنگ دلپذير

 

آهنگ دلپذیر ، ریتم و آوای طبیعت

 

است.

 اُرد بزرگ  

زندگي

 زندگی دشمن شما نیست، اما طرز

فکرتان می‌تواند دشمن شما باشد.

 

 ریچارد کارسون  

احساس بویایی ، احساس زندگی

احساس بویایی ، احساس زندگی

تصور کنید که زندگی روزمره تان چطور با بویایی آمیخته شده است، بوی نان تازه سر صبحانه، بوی زمین خیس شده از باران از پس پنجره و یا بوی یک سیب رسیده.اما زندگی کسانی که فاقد حس بویایی هستند کاملا متفاوت است، فکرش را بکنید که نتوانید بوی سوختن غذایتان را حس کنید یا نتوانید بوی گل یا بوهای توی خیابان را تشخیص بدهید.

ادامه نوشته

سواد رسانه‌ای

سواد رسانه‌ای

 

سواد رسانه‌ای یك نوع درك متكی بر مهارت است كه می‌توان براساس آن انواع رسانه‌ها را از یكدیگر تمیز

داد و انواع تولیدات رسانه‌ای را از یكدیگر تفكیك و شناسایی كرد.

 

ادامه نوشته

معالجه کردن بوعلي سينا / آن صاحب ماليخوليا را

معالجه کردن بوعلي سينا / آن صاحب ماليخوليا را

 

ادامه نوشته

ابن سینا؛ فیلسوف بزرگ

ابن سینا؛ فیلسوف بزرگ

 

آرامگاه بوعلی

ادامه نوشته

نگاهي به فلسفه ابن سينا

نگاهي به فلسفه ابن سينا

 

بوعلي

ادامه نوشته

عقاید ابن سینا درباره سرطان

عقاید ابن سینا درباره سرطان


 

ادامه نوشته

نگاهی به زندگی ابن سینا در هزاره‌ی درگذشت

نگاهی به زندگی ابن سینا در هزاره‌ی درگذشت

 

ابن سینا

منبع:http://www.tebyan.net

ادامه نوشته

بزرگی از تبار دانشمندان

بزرگی از تبار دانشمندان

 

ادامه نوشته